tierpsryttarklubb

Alla inlägg under november 2009

Av Johanna Melin - 23 november 2009 21:46

Åh vad jag längtar!


Någonting jag inte längtade till var att gå och sätta mig vid dator igen.

Teknik is not my thing! Ibland verkligen bara hatar jag datorer.

Jag hade skrivit det längsta inlägget i bloggens historia,  lagt ner nästan 20 min på det och tom varit lite rolig. Och vad händer?!

Jag klickar på spara inlägg och vad säger datorn? -"Du har ingen internetuppkoppling, vill du ansluta?"

Då har datorn kopplat ner av sig själv, antagligen hade jag spenderat för lång tid på samma sida enligt den så det var onödigt att jag fortsatte vara ansluten... Resultatet = inlägget försvann för datorn loggade ut mig.


Tacka vet jag hästar!


Jaja, nu blir det en förkortad version av det jag komponerat.


I lördags spenderade vi ju som sagt eftermiddagen med en planeringsdag.

Personalen och styrelsen samlade ihop sig för att diskutera ridskolans visioner och framtidsplaner.

Lite dålig närvaro kanske men vi var 10 tappra som satte sig runt det "runda" bordet och pratade ihop oss.


Ullis får väll utnämnas till dagens mest effektiva. Med sin Utveckla ridskolan kurs hon gått, så bara sprutade det inspiration ur henne.

Det är alltid kul att höra hur andra klubbar löser sina problem och situationer, det är tyvärr allt för lätt att bli hemmablind och inte ta upp strutshuvudet ur sanden.


Jag tror att de allra flesta var nöjda med dagen som avslutades med middag och en supergod paj som Susan hade gjort!


Bästa idée: Kan ni kalla Fredagsmys eller Teambuilding eller vad som hellst.

Är ni ett gäng som vill ha en hästbaserad fredagkväll så kanske vi kan hjälpa er. :)

Mer om det när den är lite bättre utvecklad.


//Natta

Av Johanna Melin - 18 november 2009 18:38

Hej i mörkret!


Hoppas att alla hann se de två solstrålar som faktiskt tittade fram mellan molnen idag! Flört

Annars är det lite tråkigt väder just nu, nästan så att man längtar efter den dagen man får skrapa snö från vindrutan istället för att slå på vindrutetorkarna de första man gör. Men bara nästan...


Igår hade ridskolan finfrämande i form av Lantbrukarnas riksförbund (LRF)

Ullis och Marina hade en liten presentation av ridskolan samt rundvandring på anläggningen, därefter blev det fikaförsäljning och flera av besökarna valde att stanna kvar och titta på kvällens hoppträningar för Cissi.

 Marina var här i god tid innan med stort lass hembakat, för att städa och göra cafeterian lite hemtrevlig och fin. :)


Ulrika har varit på "Utveckla ridskolan kurs" i tre omgångar och är nu väldigt inspirerad och fullproppad med nyttigt vetande.


Till helgen ska styrelse och personal träffas och prata om ridskolans framtid, mål och visioner mm.

Om det finns intresse att gå med i denna förenings styrelse nästa år så hör av er till någon i styrelsen.

Alla som känner att de vill vara med och bidra till klubbens sammanhållning och ideella verksamhet så är det bara att hugga in!


många vänliga hälsningar/ Natta




Av Johanna Melin - 3 november 2009 15:52

v.46, 47 & 48

Tisdagar kl 18-18.40


Planering

Träff 1: Hästens beteende och säkerhet.

Säkerhetsknut- tyst och lugnt i stallet och varför det är viktigt- att gå in till hästen på rätt sätt- hästens beteende-  borstning och grimman runt halsen/vända hästen och möta hästar i stallgången.


Träff 2: Sadling och tränsning

Visa hur man sadlar och tränsar, öva praktiskt. Korta och länga stigläderna och hur hård ska sadelgjorden vara?


Träff 3: Utrustningen

Lägg på – ta av täcket samt benskydd och olika nosgrimmor och hjälptyglar som kan dyka upp på lektionshästarna.

Av Johanna Melin - 3 november 2009 15:50

PLANERING STALLVÄRDINNOR HÖSTEN 2009

 Tisdagar 16-18

v.46 Horsemanship

v.47 Uteritt stallvärdinor kl 15.30

v.48 Äta/träna som ryttare

v.49 Beräkna foderstater (Vad äter hästen?)

v.50 Sjukvård

v.51 Nyttiga mellanmål

v.52 Longering

v.53 Löshoppning

Presentation

Tierps Ryttarklubb

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Schema

Fritidsledare Pernilla finns på ridskolan.
Måndagar: 16.30-17.40
Tisdag-Torsdag: Från kl.18
Och ibland på helgerna.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards