tierpsryttarklubb

Alla inlägg under april 2010

Av Johanna Melin - 25 april 2010 21:46

Idag har Peggy-Vanessa Sandra-Zigge och Sara-Ella varit och tävlat i Gävle.

Jag hoppas bilder kommer. :)


Det finns en sak jag älskar med GPK och det är "skrytväggen" där bla Lunas Hunter står med alla plaketter och rosetter.

Jag har ingen riktig fakta(så va källkritiska), mer än alla historier jag hört om denna Superponny sedan jag va liten.

Lunas var en C-ponny som stod på GPK och deltog i flera SM mellan 77-84 med resultat guld 4 och silver 2 av gångerna med bla Cia Tenggren i sadeln (som de flesta kanske känner igen). Hoppade 170 cm i höjdhoppning på skandinavium och 180 på träning. Deltog i EM mm mm mm.


Sådana ponnyer sitter det alltså på korstsidan av ridhuset. Det måste man få kalla Fantastiskt!  :D

  

Av Johanna Melin - 12 april 2010 16:06

    


Det ser inte ut så här, men solen sken faktiskt på oss när vi red. :)

Tack Patrik för korven och tack Eva Lena för korten!

Av Johanna Melin - 12 april 2010 16:00

Och med det så kom våren till tierp!

Hur glad blir man inte av att se alla krokusar som sticker upp?


Klubbhoppningen vanns av Fanny Grönqvist och Peggy, tvåa kom Johanna Nygård med Munsboro Elaine. Grattis till er och till alla ryttare som presterade fina ritter under lördagen!


Jossan och Lasse har varit ute och tävlat igen. Felfria i 90 cm och dubbelnolla med placering i 1m. Grattis!!



Av Johanna Melin - 3 april 2010 11:43

Det blev äventyr med gäng nummer ett vill jag lova. :)

Hur lyckas det alltid bli så 7ggr av 10?


Oroa er inte, inga brutna ben, inga lösa hästar, inga vildsvin och bara en tårta. Men en väldans massa djupsnö och hål i marken på vår låååånga runda. Tror Loranga har träningsvärk idag, han får ju alltid bana vägen i djupsnön och slängde flera gånger funderande blickar på knäppskallen på ryggen om hon va riktigt klok som vela rida i snö upp till magen.

Men vi överlevde hela Hubertusrundan och fick tack av två fotgängare för att vi trampat upp en stig åt dem så de kunde ta sig fram.


Grupp nummer två fick en trevlig ritt med pigga hästar! :) Inte heller där träffade vi på Pumba och Felix njöt av livet som täthäst. Tack vare "trial and error - learning" så undvek vi denna gång skogen och snöpulsandet och höll oss på plogade vägar, med bättre före. ;P



Jag fick kort av Eva Lena ifrån korvgrillningen som Patrik fixade. Men nu måste jag kila! Uppdaterar både bilder och reportage från klubbhoppningen om en stund!

//Natta

Presentation

Tierps Ryttarklubb

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Schema

Fritidsledare Pernilla finns på ridskolan.
Måndagar: 16.30-17.40
Tisdag-Torsdag: Från kl.18
Och ibland på helgerna.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards